fbpx

Vi är EZlegal

När du behöver fråga om råd, vill ha hjälp att upprätta juridiska handlingar eller står inför en tvist kan det här teamet hjälpa dig genom processen. Våra medarbetare strävar efter att leverera juridisk hjälp på ett enkelt sätt, när och där du behöver det. Vi är jurister med olika yrkesbakgrunder och en sammanvägd erfarenhet inom flera juridiska områden, så som brottmål, migrationsrätt, personskador, vårdnadstvister, konsumenttvister och arbetsrätt. Här samarbetar juridisk och administrativ personal med ambitionen att skapa en trygg och smidig upplevelser för våra klienter.

Ett helt team bakom dig

Vi erbjuder tjänster inom flera juridiska fält. Oavsett vilket av våra arbetsområden som du behöver hjälp med, inleds ett ärende med att vår chefsjurist Moa Möller skapar ett team som kommer arbeta med ditt ärende. Teamet består av en teamledare och minst en utvald jurist som blir din kontaktperson under ärendets gång.

Anastasiia Trypolska
Legal Counsel
Björn Lotoft
Legal Counsel
Celine Arcangioli
Legal Counsel
Charles Zeijersborger
CEO
Elliot Orrelid
Administrative Coordinator
Emil Abbaszadeh
Legal Counsel
Erik Engwall
Student Trainee
Evelyn Lovelace
HR-manager
Gertrud Zeijersborger
Partner
Hedvig Zeijersborger
Legal Assistant
Isabelle Söderholm
Legal Assistant
Josefine Rosén
Senior Legal Counsel
Kerstin Vogel
Partner
Matilda Martinsson
Legal Assistant
Moa Möller
Head of Legal
Natasha Mattsson Larsson
Legal Counsel
Peter Zeijersborger
Partner
Samir Suljic
Senior Legal Counsel
Viktor Heydl
Marketing Assistant

Vanliga frågor

När du har haft din konsultation och gjort en beställning, sätter vi så snart som möjligt ihop ett team som kommer arbeta med ditt ärende. Teamet består av en Teamleader och minst en jurist som blir din kontaktperson.  

Domstolarnas och myndigheters handläggningstider kan variera, vilket innebär att ärenden tar olika lång tid att slutföra. Vi försöker trots det starta din ärendehandläggning så snart som möjligt. Ditt team tar kontakt med dig på mejl eller telefon inom ett par dagar från att du har gjort beställningen, för att boka in ett första möte. Om ditt ärende är brådskande kan du under konsultationen be om att få tillägget expresshandläggning. 

Om det händer något i ditt ärende som t.ex det inkommer en handling eller vi blir kontaktade av en myndighet eller motpart så kommer vi löpande hålla dig uppdaterad genom att skicka handlingarna till dig per epost, post eller om det behövs boka ett möte per telefon eller Teams. 

Varje ärende är unikt och prisbilden varierar mellan vilken tjänst du är intresserad av, hur omfattande ditt material är, tidsåtgång för upprättande av juridiska handling och hur mycket kontakt du önskar under ärendets gång. Priset påverkas även om de i ditt ärende ska hållas förhandlingar eller rättegångDu kan läsa mer om vår prisbild i huvudmenyn, eller ta kontakt med oss för att prata mer om kostnad och finansiering i ditt ärende.  

Om du har fått förhinder är vi tacksamma om du avbokar konsultationen i god tid, för att vi ska hinna återbetala dig. Du kan avboka konsultationen genom att ringa till vår administration på telefonnummer 010-33 33 888. Läs mer om ångerrätt i våra allmänna avtalsvillkor.  

Ja, vi har fysiska kontor på flera platser i landet. Du kan besöka oss exempelvis i Stockholm, Malmö, Göteborg, Vänersborg, Borås och Trollhättan. Det finns också möjlighet att träffa oss på de orter där vår samarbetspartner FirstOffice finns.  

Vi arbetar brett och erbjuder därmed juridisk hjälp inom flera rättsområden, som till exempel, fastighetsrätt, brottmål, arbetsrätt, familjerätt och tvistlösning för företag. Boka gärna en konsultation för att få veta mer om hur vi kan hjälpa dig i just ditt ärende.